4 Nisan 2014 Cuma

ACİL ama Özel

Geçen gün fenalaştım. İki gün üst üste baş dönmesi yaşayınca tansiyon ölçtürmeye önce eczaneye gittim. Tansiyon normal çıkınca yakındaki sağlık ocağına gittik Nöroloji bölümü yokmuş. Biz de yakındaki bir özel hastanenin Nöroloji polikliniğini aradık.Randevu sorduk; "Yer var siz acile gelin onlar yönlendirir" dediler.




Hastaneye gittik küçük bir Acil yazısı var ara sokak ve karşısında ara parkı var. Sedyenin geçemeyeceği normal bir demir kapıdan ibaret ki orası olup olmadığına emin olamadık. İçeri girdik danışmada kimse yok! 3 kere seslendik ses yok. Sonra süslü bir hatun çıka geldi. "Eee" der gibi baktı bize "Oturun da biraz" dedi. O hatun bankonun arkasında telefonuyla oynarken boş acil serviste bekletiliyorduk. Sonra "sıradaki hasta gelebilir" diyen bir stajyer sesi geldi içeriden. Gittim oturdum anlattım durumu tansiyonumu ölçecek tabi illa. Ölçerken doktor geldi "baş dönmesi, dengesizlik varmış ama vertigo değilmiş hocam." diye benim söylediklerimi tekrar etti stajyer. Doktor gitti tansiyon ölçümü eczanedekiyle aynı çıkınca tekrar geldi. "KBB servisi uygunmuş oradan randevu alın" diye bizi gönderdi. Çıktık acilden hastanenin randevu servisine gittik bu sırada ben hala ayakta duramıyorum. "Doktor yer var dedi" diyoruz kız "yoooo...1 saat sonra belki" diyor. "Nörolojide vardı 2 dakika önce telefonla sorduk" diyoruz " ekran güncellenmemiştir" diyor.

Tabi benim şalterler attı bu ne biçim iş. Altı üstün kulak sıvımı kontrol edecek acil doktoru al eline o aynalı aleti bak. onu da yapamıyorsan seni oraya korkuluk diye mi diktiler. Acile geliyoruz randevu alın diyorlar. Randevu ücreti kesmek tabi niyetleri ama ehliyet alırken acil müdahale için öğrettikleri kontrolleri yap bari maaşını hak etmek için. Allah korusun trafik kazasından gönderseler bunlar kopmuş parmağınız kokana kadar sırada bekletirler sizi. Bir de devlet hastanelerine laf söylüyoruz anında ilgilenip, daha doktor gelip tetkik etmeden stajyerler serumu takmış oluyorlar.

Acile gelmişim belki beynimde sorun var, belki ağır bir hastalığa yakalandım. Hadi işini yapmayı bilmiyorsun! Hiç mi medikal dizi seyretmedin be adam! Ben bile göz bebeği büyüklüğü, kulak ve bademcik kontrolü yapılması gerektiğini biliyorum. Belki kafamda bi şişlik var! Kontrol et dimi! KBB'ye giderken yolda düşüp bayılsam belediyenin lögar kapağı kavgası gibi hangisi sahipleneceğini bilemediğinden ortada kalırdım herhalde.

Hayatımızdaki her şey acilken özel sağlık kurumu çalışanlarının iş yapmak için acelesi yok sanırım!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder